وزارت آموزش و پرورش در پی وارد کردن هوش مصنوعی به کتاب های درسی!

به گزارش تور یونان ارزان، در حاشیه دهمین دوره از مسابقات باتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، نائب رئیس کمیته ملی ایران، از نقش بسزا هوش مصنوعی در روند توسعه ای کشور صحبت کرد.

وزارت آموزش و پرورش در پی وارد کردن هوش مصنوعی به کتاب های درسی!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سید صابر سمندری، نائب رئیس کمیته ملی ایران، در حاشیه برگزاری دهمین دوره از مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی فیراکاپ آزاد ایران، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مورد اهمیت هوش مصنوعی در جهانی امروز، گفت: در جهان رباتیک و هوش مصنوعی به عنوان رشته ای دانشگاهی تعریف شده است اما در ایران دانشگاهی وجود ندارد که رشته ای خاص و گرایشی خاص به عنوان رباتیک و هوش مصنوعی را تدریس کند. در دانشگاه های صنعتی و مادر در کشور اما در رشته ای هایی همچونی مهندسی برق و یا مکانیک، هوش مصنوعی نیز به صورت بین رشته ای تدریس می گردد.

وی در ادامه گفت: با این وجود شنیده شده است که وزارت آموزش و پرورش در پی وارد کردن بحث رباتیک و هوش مصنوعی به کتاب های درسی است.

سمندری در ادامه گفت: با سرعتی که هوش مصنوعی و رباتیک در جهان گرفته است و توسعه پیدا نموده است، دولتمردان نیز ناگذیر هستند که چه در بخش آموزش و پرورش در مدارس و چه در بخش آموزش عالی در دانشگاه ها به طور جدی به این موضوع بپردازند و گویا این موضوع در دستور کار مسئولین قرار گرفته است اما احتیاج به فراهم کردن زیرساخت ها و تامین مالی دارد.

نائب رئیس کمیته ملی ایران در ادامه گفت: اگر در دهه پیش رو بحث هوش مصنوعی جدی گرفته نگردد، ما از قطار پرسرعت پیشرفت آن جا می مانیم و در صورتی که نتوانیم در سال های پیش رو خود را به جهان برسانیم، ممکن است دیگر هیچوقت نتوانیم.!

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1402 بروزرسانی: 2 آذر 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2370

به "وزارت آموزش و پرورش در پی وارد کردن هوش مصنوعی به کتاب های درسی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت آموزش و پرورش در پی وارد کردن هوش مصنوعی به کتاب های درسی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید