چطور می توان هوش جنین را افزایش داد؟

به گزارش تور یونان ارزان، در ادامه با مهم ترین عوامل موثر بر افزایش هوش جنین آشنا می شوید.

چطور می توان هوش جنین را افزایش داد؟
همه مادران باردار دلشان می خواهد فرزندی باهوش داشته باشند تا کمی خیالشان از آینده او راحت گردد. شاید فکر کنید داشتن هوش و استعداد امری کاملا ذاتی است. اگرچه ژنتیک بیشترین تاثیر ممکن را در زمینه هوش فرزند شما می تواند داشته باشد اما از عوامل مهم و تاثیرگذار دیگری همانند تغذیه مادر در دوران بارداری نمی توان چشم پوشی کرد.

جنین دارای سیستم عصبی فوق العاده پیچیده ای است که تا سه سالگی در حال ضبط کلیه حرکات، اصوات، تصاویر، مزه ها و بوهاست. یک جنین در هفت ماهگی بیشترین سلول های مغزی را دارد که از ماه هشتم این سلول ها آغاز به از بین رفتن می نمایند.

حالا سوال این است که آیا ما می تونیم این فرایند را کند کنیم؟ پاسخ مثبت است، با تحریک قسمت های مختلف مغز جنین و نوزاد که هر کدام راهکارهای مختلفی دارد. این تحریک باعث می گردد که ارتباطات بین سلول های عصبی برقرار شده و وقتی این رخ داد سلول هایی که فعال شده اند دیگر از بین نمی فرایند. یعنی مغز این قانون را دارد که هر سلولی بلااستفاده ای حذف گردد. حال هر چه تعداد سلول هایی که زنده اند و تعداد اتصالات آن ها با هم بیشتر باشد کودک هوش و یادگیری بالاتری خواهد داشت.

عوامل موثر بر افزایش هوش جنین کدامند؟

صداپژوهشگران با مطالعه درباره اندازه مغز نوزادان به جهان آمده متوجه شدند که صحبت کردن والدین و اطرافیان با جنین در دوران بارداری مادر می تواند باعث بزرگ شدن حجم مغز نوزاد و افزایش سطح هوش او در سال های آینده و پس از به جهان آمدن کودک گردد. صحبت با جنین بعلاوه می تواند باعث افزایش مهارت های گفتاری او در سال های بعد گردد. صدای مادر جزو یکی از اولین تجربیات حسی نوزاد در حین رشد است و او همینطور می تواند صدای ضربان قلب مادر خود را هم بشنود.

اجتناب از آلودگیدوری از آلودگی هایی مانند دود سیگار (سیگار با پایین آوردن اکسیژن ،IQ را حدود 10-15 درصد کاهش می دهد)، محیط های آلوده شیمیایی و... می تواند در حفظ و افزایش هوش جنین یاری نماینده باشد.

آرامش مادر در دوران بارداریورزش های ملایم مثل یوگا (که با گردش مواد غذایی و حرکات بدن موجب تحریک سلول های مغزی جنین و درنتیجه افزایش هوش جنین می گردد). علاوه بر این نداشتن استرس ، استراحت کافی و... هم در این زمینه تاثیرگذار است.

تغذیه مناسبمحققان انگلیسی معتقدند تغذیه مناسب تا زمانی که مغز بچه ها در حال رشد و تکامل است، نقشی اساسی در افزایش اندازه هوش ایفا می نماید بنابراین هر مادری که دوست دارد فرزند باهوش تری داشته باشد، باید به نوع خورد و خوراک خود در دوران بارداری اهمیت زیادی بدهد و حواسش به تغذیه سالم فرزندش تا رسیدن به سن 2 سالگی هم باشد. زیرا باهوش شدن بچه ها تا 2 سالگی، بیشتر از زمان دیگری است.

برترین خوراکی ها برای افزایش هوش جنین

خوراکی های شامل امگا3اسیدهای چرب امگا3 می توانند به تکامل بهتر مغز، افزایش هوش و عملکرد مغز و تقویت حافظه در افراد مختلف یاری نمایند. میگو و ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا، کیلکا، خال مخالی و ساردین و روغن های گیاهی مغذی مثل روغن زیتون، بذر کتان و کانولا، سرشار از امگا3 هستند. گردو هم جزو منابع امگا3 محسوب می گردد.

کلم بروکلیکلم بروکلی، جزو سبزی های برگ سبز تیره طبقه بندی می گردد و سرشار از ویتامین K، ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان هاست. ویتامین K در بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش جنین و بچه ها خردسال، نقش بسزایی دارد.

ماهیماهی سالمون یا قزل آلا برترین ماده غذایی به منظور افزایش هوش جنین و رشد مغزی کودک و بعلاوه و سیستم عصبی او است. مطالعات نشان می دهد اگر در طول دوران حاملگی زیاد ماهی بخورید، می توانید قدرت مغزی نوزادتان را افزایش دهید. با این که اندازه جیوه سمی موجود در ماهی سالمون بسیار ناچیز و کم است، مصرف اندازه کم آن به طور روزانه می تواند تبدیل به خطر گردد، بنابراین حداکثر اندازه مصرف آن در هفته به صورت پخته حدود 400 گرم یا 12 اونس است. یعنی یک یا دو بار در هفته.

تخم مرغاندازه ذخیره کولین، نوعی از ویتامین B که با رشد مغزی و ذهنی باعث افزایش هوش جنین می گردد، در طول دوران بارداری کاهش پیدا می نماید. از این رو دریافت اندازه کافی از این ماده بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه نیمرو یکی از در دسترس ترین مواد خوراکی است که بسیار آسان آماده می گردد و هم مهمترین منبع کولین است. تخم مرغ را کامل بهره ببرید نه اینکه فقط سفیده آن را بپزید که تنها 4 گرم پروتئین دارد زیرا کولین در زرده تخم مرغ واقع شده است. بعلاوه آن را به صورت متعادل مصرف کنید. برای نمونه، روزی یک عدد تخم مرغ آب پز یا املتی که با سه عدد سفیده و یک عدد زرده درست شده بخورید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1915

به "چطور می توان هوش جنین را افزایش داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور می توان هوش جنین را افزایش داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید