چین از پاکستان به عنوان عامل بازدارنده مقابل هند استفاده می نماید

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: سفیر سابق پاکستان در آمریکا اعلام نموده که پکن با سرمایه گذاری در این کشور از اسلام آباد به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر دهلی نو استفاده می نماید.

چین از پاکستان به عنوان عامل بازدارنده مقابل هند استفاده می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حسین حقانی سفیر سابق پاکستان در آمریکا در مقاله ای در وال استریت ژورنال نوشت: چین کوشش می نماید تا از پاکستان به عنوان عامل بازدارنده در مقابل هند استفاده کند اما سرمایه گذاری نمی تواند سیاست کشوری را تغییر دهد.

وی اضافه نمود: دولت اسلام آباد باید بجای رقابت با هند که 6 برابر پاکستان است، در بخش اصلاحات افراط گری، تروریسم و اقتصاد تمرکز کند.

سفیر سابق پاکستان در واشنگتن گفت: دولت چین باید بداند که سیاست پاکستان همواره در برابر پول تغییر نمی نماید.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری چین در پاکستان گفت: چین موقعیت خود را در جایی می بیند که در حال حاضر آمریکا در آنجاست زیرا واشنگتن که بزرگترین خیرخواه سابق پاکستان محسوب می گردد، از سال 1950 میلادی تاکنون 40 میلیارد دلار به پاکستان یاری نموده است که نتیجه آن نیز تنها 14 درصد حمایت مردم این کشور است.

سفیر سابق پاکستان گفت: سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری چین سبب توسعه پاکستان خواهد بود اما آمریکا این توافقنامه ها را خدمات اندکی می داند.

حقانی توضیح داد: پاکستان پس از استقلال در سال 1947 میلادی، برای رقابت با هند و دریافت همکاری های مالی و تسلیحاتی آمریکا، با واشنگتن ارتباط برقرار کرد و اکنون نیز چین را درمقابل هند قرار می دهد.

وی اذعان کرد: آمریکا حمایت و فروش سلاح به پاکستان را رد نموده بود که باعث نگرانی اسلام آباد شده بود و اکنون نیز چین محور آرزوهای پاکستان محسوب می گردد.

حسین حقانی در ادامه گفت: چین از پاکستان حمایت نظامی می نماید تا ارتش هند چالشی برای پکن به حساب نیاید. چین بازار بزرگی در منطقه بوده و با وجود عدم تمایل به قطع روابط با دهلی نو، از پاکستان به عنوان بازدارنده در مقابل هند استفاده می نماید.

وی توضیج داد: حجم مبادلات تجاری چین و هند در سال 2013 میلادی 65 میلیارد دلار بوده که 6 برابر تجارت پاکستان است. اگرچه پاکستان می تواند با استفاده از این سرمایه گذاری ها بازار معاملات داخلی خود را اصلاح کند اما نمی تواند با حجم مبادلات تجار هند رقابت کند.

سفیر سابق پاکستان اذعان کرد: سرمایه گذاری چین مقامات پاکستان را برای فکر کردن وادار خواهد نمود که پکن سرپرست نظامی و مالی اسلام آباد باشد اما شی جین پینگ رئیس جمهور چین خواهان چنین اتفاقی نخواهد بود و بجای آن، اصلاحات در پاکستان را دنبال خواهد نمود.

حقانی تأکید کرد: رئیس جمهور چین نباید فراموش کند که سرمایه گذاری نمی تواند سبب جلب حمایت گردد یا سیاست پاکستان را تغییر دهد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 711

به "چین از پاکستان به عنوان عامل بازدارنده مقابل هند استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از پاکستان به عنوان عامل بازدارنده مقابل هند استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید