کسری بی سابقه تراز بازرگانی کانادا در سپتامبر

به گزارش تور یونان ارزان، تهران - ایرنا - دولت کانادا روز آدینه خاطرنشان کرد، کسری تراز تجاری این کشور در ماه سپتامبر به رقم بی سابقه چهار میلیارد و 100 میلیون دلار کانادا (معادل سه میلیارد و 50 میلیون دلار آمریکا) رسیده است.

کسری بی سابقه تراز بازرگانی کانادا در سپتامبر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، بر اساس داده های اداره آمار کانادا، این کسری تراز بازرگانی عمدتا به علت واردات ماشین آلات گران قیمت برای پروژه فراساحلی فراوری نفت این کشور در نیوفاندلند و لابرادور در اقیانوس اطلس شمالی بوده است.

کل واردات این کشور آمریکای شمالی در سپتامبر با 4.7 درصد افزایش به میزان بی سابقه 47 میلیارد و 600 میلیون دلار کانادا رسیده و صادرات این کشور در سطح 43 میلیارد و 500 میلیون دلار کانادا، ثابت باقی مانده است.

در میان صادرات کانادا، فروش فرآورده های انر ژی از ماه مارس برای هفتمین ماه پیاپی بالا رفته و با 1.8درصد رشد به 6 میلیارد و 300 میلیون دلار کانادا رسیده که عمدتا به علت فروش نفت خام بوده است.

همچنین مبادلات تجاری ماه سپتامبر کانادا با امریکا که عظیم ترین شریک تجاری اوتاوا به شمار می رود، مازادی بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون دلار داشته که نسبت به 2 میلیارد و 600 میلیون دلار ماه اوت، افزایش نشان می دهد.

واردات هواپیمای کانادا در سپتامبر نصف شده و به 142 میلیون دلار کانادا رسیده که پائین ترین سطح از اوت 2014 بوده و خرید خودرو و کامیون های سبک این کشور نیز با 5.5 درصد کاهش به چهار میلیارد و 100 میلیون دلار کانادا رسیده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 926

به "کسری بی سابقه تراز بازرگانی کانادا در سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بی سابقه تراز بازرگانی کانادا در سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید