گامی بزرگ برای رسیدن به ایران قوی

به گزارش تور یونان ارزان، انقلاب اسلامی ایران که چهل ویکمین سالگردپیروزی خودراجشن گرفته است،تفاوت های فاحشی بادوران پیش ازخودیعنی دوران طاغوت دارد ازجمله این تفاوت های برجسته، علاوه برآرمان ها، شعارها، رهبری و ایدئولوژی، نقش مردم چه دردوران مبارزه وچه پس از پیروزی انقلاب است.

گامی بزرگ برای رسیدن به ایران قوی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مهدی فضائلی طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت : انقلاب اسلامی ایران که چهل ویکمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفته است، تفاوت های فاحشی هم با دوران پیش از خود یعنی دوران طاغوت دارد و هم با انقلاب های بزرگ دیگر یعنی انقلاب های انگلستان، فرانسه، روسیه و چین.

شناخت این تفاوت ها به شناخت عمیق تر انقلاب اسلامی ایران منجر می گردد و عظمت و شکوه آن را نمایان تر می نماید.

از جمله این تفاوت های برجسته، علاوه بر آرمان ها، شعارها، رهبری و ایدئولوژی، نقش مردم چه در دوران مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

پژوهش ها نشان می دهد میزان حضور و مشارکت مردم که پیش از انقلاب در حد صفر بوده، در دوران انقلاب و مبارزه با نظام ستمشاهی هم گسترده تر و هم چندین برابر میزان مشارکت مردم در دیگر انقلاب ها بوده است.

در ضمن در انقلاب های دیگر معمولا پس از رسیدن به پیروزی، نقش مردم تمام شده تلقی شده؛ حال آنکه در انقلاب اسلامی ایران این حضور و مشارکت به خواست و پیگیری امام خمینی؟ره؟ و خلف صالحش در حد بالایی حفظ شده است.

کمتر از سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در فروردین 58 برگزار گردید.

در آذر سال 58 همه پرسی قانون اساسی برگزار گردید و در بهمن و اسفند سال 58 نیز دو انتخابات دور اول ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی (مرحله دوم انتخابات مجلس در اردیبهشت 59 برگزار گردید و اولین مجلس در خرداد 59 شکل گرفت) برگزار گردید.

انجام تمامی این موارد به این سرعت منحصر به انقلاب اسلامی ایران بوده و نظیری در انقلاب های دیگر ندارد.

البته مشارکت و حضور مردم در صحنه و همراهی شان با انقلاب اسلامی محدود به انتخابات نبوده و عرصه های متعدد و خطیر دیگری نیز شاهد این همراهی و حضور بوده است؛ عرصه هایی چون روز قدس، 22 بهمن، 9 دی و حضور های کارساز دیگری که فتنه ها و آشوب های سال 96 و 98 را به بن بست کشاند.

اینچنین حضورهایی نیز هم از نظر کمی و هم کیفی بی سابقه و بی مانند است.

اکنون و پس از حضور حماسی مردم بزرگ ایران عزیز در مراسم 22 بهمن و گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه یک انتخابات مهم دیگر هستیم که مشارکت و حضور گسترده مردم در آن نتایج چشمگیر و محسوسی را هم در امنیت کشور خواهد گذاشت، هم اعتبار ایران اسلامی را در منظر جهانی افزایش خواهد داد و هم در صورت انتخاب درست گامی اساسی در راستای حل مسائل کشور برداشته خواهد شد.

دیروز مردم شکیبا و شکور کشورمان با حضور معنی دار خود در هوای سرد و زیر باران و برف، ضربه ای سنگین به سیاست های استکبار و آمریکا وارد کردند و نشان دادند به درجه ای از مقاومت و بلوغ رسیده اند که سنگین ترین تحریم های تاریخ در برابر آنها ناگزیر به تسلیم است.

ان شاءالله در دوم اسفند نیز مردم با مشارکت حداکثری خود و انتخاب نمایندگانی مومن، انقلابی، پرکار و اهل تدبیر، مجلسی قوی را شکل خواهند داد تا گامی بزرگ و موثر برای تحقق ایران قوی برداشته گردد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 892

به "گامی بزرگ برای رسیدن به ایران قوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گامی بزرگ برای رسیدن به ایران قوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید