10 نکته در خصوص نوسازی حمام

به گزارش تور یونان ارزان، حمام مکانی است که صاحبان خانه دوست دارند حتی بیشتر از آشپزخانه ها آن را بازسازی نمایند. یکی از دلایلی که حمام ها بیشتر از آشپزخانه ها نوسازی می شوند صرفا این است که فضای کوچک تری دارند و صاحبان خانه به طور معمول هزینه کمتری را برای یک پروژه نوسازی حمام نسبت به یک پروژه نوسازی آشپزخانه باید پرداخت نمایند. هنگامی که هزینه بازسازی آپارتمان خود را محاسبه می کنید، بخش کوچکی از آن مربوط به عملیات بازسازی حمام خواهد بود.

10 نکته در خصوص نوسازی حمام

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

چند نکته اساسی در خصوص نوسازی حمام

نوسازی حمام را می توانید با کمترین هزینه انجام دهید. البته باید نکاتی را در نظر بگیرید تا فضایی کارآمد و زیبا درست کنید.

جایی برای وسایل حمام در نظر بگیرید

در بازسازی حمام این که ظاهری متفاوت به فضای داخلی حمام خانه بدهید، برای صابون و شامپو و دیگر وسایل، می توان از طاقچه و یا کمد استفاده کرد و رنگ آن را متناسب با فضای داخلی در نظر گرفت.

کفپوش

کفپوش های چوبی از نظر عملی بهترین نوع کفپوش برای حمام ها نیستند، اما حمام ها را به صورتی عالی تزئین می نمایند. کفپوش های مختلفی مانند سرامیک و سنگ علاوه بر دوام بالا، قابلیت اجرای طرح های مختلف را هم دارند.

ایجاد جلوه ای متفاوت با رنگ آمیزی

برای عظیم تر به نظر رسیدن یک حمام کوچک، مطمئن شوید که پالت رنگی شما در طیف رنگ سفید به رنگ کرم و به طور کلی رنگ های روشن باقی بماند. در زمان بازسازی خانه های قدیمی این نکته تاثیر زیادی در نتیجه کار خواهد داشت.

استفاده از نورپردازی مناسب

تعجب آور است که در جایی که افراد باید به صورت بصری موها و صورت خود را مورد بازرسی قرار دهند، نورپردازی معمولا بسیار کم نور و فقط در یک نقطه متمرکز است، یعنی از یک لامپ در نزدیکی سقف استفاده می گردد. حداقل می توانید از نورپردازی در اطراف آینه حمام بهره ببرید.

استفاده از رنگ مناسب برای دوش و دیگر وسایل

استفاده از وسایل (یعنی توالت و وان) به رنگ سفید یا کرم به این دلیل است که اگر بعد از مدتی بر روی این وسایل جرم بگیرد، این جرم بر روی رنگ روشن به راحتی قابل مشاهده بوده و افراد زودتر از وجود آلودگی آگاه می شوند. به طور کلی استفاده از رنگ های روشن در زمان های مختلف خارج از مد نخواهد بود.

استفاده از دیمر برای لامپ حمام

دیمر دستگاهی بسیار ساده است که می تواند شدت نور لامپ را کم و زیاد کند. با کم کردن نور لامپ، فضای حمام به راحتی با جلوه ای متفاوت نورپردازی خواهد شد. با کلیدهای دیمردار، می توانید روشن شدن لامپ های مختلف را به میزان دلخواه تنظیم کنید.

استفاده از لوازم اضافه

اگر فضای حمام به اندازه کافی جا دارد، می توانید در جاهای مناسب، بعضی از دکوراسیون منزل را قرار دهید، در فضاهای خالی استفاده از وسایلی مانند یک جایگاه کوچک یا کمد می تواند به عنوان یک عنصر طراحی مورد استفاده قرار بگیرد. از قرار دادن وسایل زیاد اجتناب کنید و سعی کنید با حداقل وسایل، زیبایی را به فضای حمام خود اضافه کنید. در صورت قرار دادن کمد به عنوان یک وسیله تزئینی، می توانید از آن به عنوان محلی برای نگهداری حوله ها، صابون ها یا سایر وسایل کوچک بهره ببرید.

جاهای بیشتر برای آویزان کردن

در بازسازی حمام قلاب ها ساده ترین راه برای افزودن سطح به حمام، بدون اضافه کردن یک طاقچه واقعی هستند. قلاب ها را می توان برای همه چیز از لباس گرفته تا حوله مورد استفاده قرار داد.

موقعیت توالت

یک نکته فنگ شویی وجود دارد که هرگز یک توالت را به گونه ای قرار ندهید که روبروی درب ورودی باشد. معمولا کارشناسان توصیه می نمایند توالت را با زاویه نود درجه نسبت به درب یا حداقل با فاصله از درب قرار دهید.

آینه ها

بیشتر افراد برای آرایش کردن یا شانه کردن موها، در حمام ها به آینه نگاه می نمایند. اما همچنین مهم است که به فکر آینه های حمام ها به عنوان عناصری برای طراحی باشید که فضا را به صورت بصری گسترش می دهند و با انعکاس نور، محیط را روشن تر می نمایند. بسیاری از مالکان خانه دوست دارند در هنگام نوسازی حمام علاوه بر آینه اصلی اولیه که در نزدیکی سینک حمام قرار گرفته است، آینه دومی هم اضافه نمایند.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 945

به "10 نکته در خصوص نوسازی حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته در خصوص نوسازی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید