اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه طی سخنانی با انتقاد از تحرکات اخیر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس گفت: مدتهاست که کشورهای عضو ناتو فعالیت نظامی خود را در قلمرو اعضای نو این اتحادیه، در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه و بلاروس تقویت نموده اند.

اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

بر اساس این گزارش، لاوروف که این سخنان را در جریان برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت مشترک (CSTO) مطرح می کرد، گفت: زیرساخت ها و فعالیت های نظامی ناتو تا خاک اعضای تازه (این پیمان) نزدیک به مرزهای روسیه و بلاروس پیشرفت نموده است. به همین علت است که ما تمرینات خود را در خاک کشورهای خود انجام می دهیم و آنها در قلمرو اعضای تازه ناتو تمرین می نمایند. هدف آنها فعالیت های تجاوزکارانه علیه روسیه ، حتی ازطرق یک کشور (ثالث) خارجی است.

وی در ادامه سخنان خود در مورد برگزاری تمرینات و مانورهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس به سند توافق به امضا رسیده میان روسیه و ناتو اشاره نمود که بر اساس آن، ناتو حق استقرار نیروهای نظامی در خاک اعضای تازه خود را نخواهد داشت.

وی در این خصوص گفت که ناتو از زیر بار این تعهد شانه خالی نموده و گفت که در تفسیر معنی نیروهای نظامی که در سند قید شده بود با روسیه اختلاف نظر دارند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، ناتو در دومین اقدام خود، بار دیگر سند توافق را نقض نموده و نیروهای خود را به صورت دائم در خاک اعضای تازه خود مستقر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1864

به "اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض شدید لاوروف به فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید