فراوری کودهای زیستی به توسعه حوزه کشاورزی در کشور یاری کرد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشورها برای گذر از بحران های عدم توسعه باید به سراغ بخش کشاورزی خود رفته و ضمن کوشش برای توسعه تولیدات کشاورزی در تفکر آن باشند که این بخش را با فناوری های پیشرفته آمیخته سازند.

فراوری کودهای زیستی به توسعه حوزه کشاورزی در کشور یاری کرد

زراعت و باغداری از مهم ترین فعالیت های مالی جوامع بشری است که از زمان قدیم وجود داشته و به عنوان محرک جامعه به شمار میرود.

شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تأمین نهاده های کشاورزی از جمله بذر، نهال، کود، سم و دارو در کشور توانسته اند فراوریات خوبی داشته باشند. این شرکت ها با فعالیت در زمینه توسعه فناوری های نوین کشاورزی و فراوری کودهای ریزمغذی و سموم زیستی باعث توسعه حوزه کشاورزی، زراعت و باغداری شده اند.

با توجه به این که دنیا آینده به دلیل تنوع احتیاجها و افزایش جمعیت احتیاج بیشتری به تأمین مواد غذایی دارد، توسعه بخش کشاورزی در هر منطقه ای باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد. کودهای زیستی فسفاته بارور، ازتوبارور، پتابارور و سولفوبارور از جمله محصولات ایران ساخت در این حوزه هستند.

استفاده از کود برای فراوری محصولات کشاورزی و باغی از گذشته تابه حال یک روند دنیای محسوب می شده و همچنان نیز هست. کودها با هدف بهبود کیفیت و رشد محصولات به کار می روند، استفاده از کودهای زیستی روشی تقریباً نوین برای کاهش عوارض استفاده از این کودها است.

کودهای زیستی فسفاته بارور جایگزین نصف کود شیمیایی فسفاته مصرفی در مزارع، کود زیستی ازتوبارور جایگزین حداقل نصف کود شیمیایی ازته و اوره، کود زیستی پتابارور جایگزین حداقل نصف کود شیمیایی پتاسه و بعلاوه کود زیستی سولفوبارور در کنار کودهای گوگردی برترین تنظیم کننده اندازه قلیایی بودن خاک هستند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در بخش های مختلف از قبیل حوزه کشاورزی، زراعت و باغداری همیشه سعی داشته از روش های نوین و محصولات ایران ساخت حمایت های لازم را انجام بدهد. حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی با بیش از 320 شرکت دانش بنیان در کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2229

به "فراوری کودهای زیستی به توسعه حوزه کشاورزی در کشور یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کودهای زیستی به توسعه حوزه کشاورزی در کشور یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید