حجم مبادلات کالا بین ایران و ازبکستان افزایش می یابد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، بهار عبدالله یف شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران، گفت: ایران و ازبکستان کوشش می نمایند بر اساس مذاکره دو رئیس جمهور این دو کشور، حجم مبادلات تجاری خود را افزایش دهند.

حجم مبادلات کالا بین ایران و ازبکستان افزایش می یابد

سفیر ازبکستان در ایران اضافه نمود: هنگام نشست سران کشورهای عضو کنفرانس اسلامی، دو رئیس جمهور ایران و ازبکستان با یکدیگر ملاقات داشتند. در این مذاکره و ملاقات، دو رئیس جمهور پس از آنالیز حجم مبادلات بین دو کشور که بیش از 400 میلیون یورو بوده، به نتیجه رسیدند که این حجم از مبادلات کالا پاسخگوی احتیاج دو کشور نیست.

عبدالله یف گفت: پس از مذاکره و آنالیز ظرفیت های دو کشور قرار شد که مبادلات تجاری بین ایران و ازبکستان به یک میلیارد یورو افزایش پیدا کند. سعی و تلاش هر دو کشور هم در این است تا بتوانیم قراری که بین دو رئیس جمهور گذاشته شده را جامه عمل بپوشانیم.

وی گفت: بنابراین با این هدف و آنالیز ظرفیت های موجود استان مرکزی، به همراه هیاتی به اراک سفر نموده ایم تا در نشست با فعالان اقتصادی و مسئولان مربوطه حوزه اقتصادی استان مرکزی، شرایطی را ایجاد کنیم تا به آن نقطه عطف مورد نظر هر دو کشور برسیم.

سفیر ازبکستان در ایران بیان داشت: در این سفر دو روزه به استان مرکزی به ویژه شهر اراک متوجه شدیم که در این استان ظرفیت های فراوان در عرصه های مختلف وجود دارد و می تواند زمینه همکاری هر دو کشور را فراهم کند. فکر می کنم در آینده این همکاری بین فعالان اقتصادی هر دو کشور منجر به آن گردد که حجم مبادلات کالا ارتقا پیدا کند.

وی توضیح داد: در ازبکستان نیز شرایط مطلوب برای سرمایه گذاران ایرانی مهیا است و در این زمینه هم آمادگی داریم و هم استقبال می کنیم. امیدواریم با همفکری و ایجاد یک بستر اقتصادی مناسب برای هر دو کشور زمینه رشد اقتصاد هر دو کشور را ببینیم.

سفیر ازبکستان در ایران توضیح داد: در دیدار با مسئولین استانی هم این موضوع را یادآور شدیم که ازبکستان برای هرگونه همکاری و مبادلات اقتصادی آمادگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 147

به "حجم مبادلات کالا بین ایران و ازبکستان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم مبادلات کالا بین ایران و ازبکستان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید