خبرنگاران فرماندار ورامین: حریم آثار تاریخی ورامین آزاد و بازسازی می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، تهران- خبرنگاران- فرماندار ورامین گفت: به منظور تحقق برنامه های ستاد بازآفرینی شهری حریم برج تاریخی علاءالدوله آزاد شده و اطراف امامزاده یحیی(ع) بازسازی و بازسازی می گردد.

خبرنگاران فرماندار ورامین: حریم آثار تاریخی ورامین آزاد و بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش های طرح بازآفرینی شهری، توجه به بافت تاریخی شهرستان، آزاد سازی و بازسازی این آثار مهم است.

وی گفت: برج تاریخی علاءالدوله، یکی از آثار تاریخی مهم و منحصر به فرد ورامین است که در تاریخ 15/10/1310 به شماره 175 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و آزاد سازی حریم و به سازی اطراف آن، یکی از بخش های طرح بازآفرینی شهری ورامین است.

وی اضافه نمود: آزاد سازی حریم این برج به اعتبار زیادی احتیاج دارد ولی بهسازی آن به ویژه خیابان بین دو اثر مهم مسجد جامع و برج علاءالدوله که بازار قدیمی ورامین را تشکیل می داده، از جمله طرح هایی است که در قالب بازآفرینی شهری با اجرای سنگفرش پیاده روها، یکسان سازی سردر مغازه ها و نیز ایجاد فضای مناسب بصری، انجام می گردد.

کاغذلو توضیح داد: برای اجرای این مهم، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و دفتر میراث فرهنگی شهرستان همکاری لازم را داشته و بر اساس مطالعات کارشناسی، کار بهسازی حریم برج آرامگاهی علاءالدوله انجام می گردد.

وی اضافه نمود: بقعه متبرکه امازاده یحیی(ع)، دیگر اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان ورامین است که به شماره 199 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از اهمیت ویژه ای در حوزه تاریخی و سبک احداث برخوردار بوده و در دنیا شناخته شده است.

فرماندار ورامین گفت: محوطه بیرونی این امامزاده طی دو سال گذشته توسط شهرداری ورامین به سازی شده و ضروری است تا با ارائه طرح کارشناسی، نسبت به بهسازی محوطه داخلی این بنا بر اساس طرح بازآفرینی شهری اقدام گردد.

وی اظهار کرد: نوسازی بافت های فرسوده و برطرف مسائل پیرامون آن، همیشه مورد توجه مدیران قرار گرفته است و دولت تدبیر و امید نیز با نگاه ویژه به آن کوشش دارد تا با اجرای طرح بازآفرینی شهری گامی بلند در جهت نوسازی این بافت ها بردارد.

وی اضافه نمود: اجرای طرح بازآفرینی شهری از سوی دولت، فرصت مناسبی برای نوسازی بافت های فرسوده است و می تواند جهت را برای برطرف مسائل و ارائه خدمات بهتر به ساکنان این مناطق هموار کند.

وی توضیح داد: دولت کوشش دارد تا با اجرای طرح بازآفرینی شهری، از حقوق افراد ساکن در این مناطق حفاظت نموده و از بروز تلفات در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشگیری کند.

فرماندار ورامین گفت: شهرستان ورامین 540 هکتار بافت فرسوده در دو بخش مرکزی و جوادآباد دارد که ضروری است برای تخصیص اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی کوشش بیشتری از انجام دهند.

وی گفت: دستگاه هایی نظیر شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، شرکت توزیع برق، گاز، شبکه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و سایر دستگاه هایی که در بافت های فرسوده طرح های قابل اجرا دارد موظفند تا شنبه هفته آینده، طرح های خود را به شهرداری به منظور مکاتبه با ستاد بازآفرینی شهری استان تهران برای برخورداری از اعتبارات این حوزه، ارسال نمایند.

کاغذلو گفت: بافت فرسوده علاوه بر این که سیمای شهر را از توسعه و عمران دور می نماید، در مواقع بروز بحران و حوادثی نظیر زلزله، خسارت های مادی فراوان و تلفات انسانی زیادی را بر جای می گذارد.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1199

به "خبرنگاران فرماندار ورامین: حریم آثار تاریخی ورامین آزاد و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار ورامین: حریم آثار تاریخی ورامین آزاد و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید