شرکت های ایرانی روی بازاریابی و برندسازی متمرکز شوند

به گزارش تور یونان ارزان، رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس، این دو کشور را مکمل یکدیگر توصیف کرد و گفت: قدرت صنعتی بالای سوئیس که در بعضی حوزه ها نطقه ضعف ایران است و قدرت بالای ایران در امکان تامین انواع منابع طبیعی که موردنیاز سوئیس است این دو کشور را مکمل هم می نماید و آنها می توانند با همکاری های مشترک در فراوری انواع محصولات صنعتی با یکدیگر کار نمایند.

شرکت های ایرانی روی بازاریابی و برندسازی متمرکز شوند

شریف نظام مافی، رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران ضمن اشاره به فرصت های همکاری بین دو کشور گفت: بخش زیادی از شرکت های ایرانی سال هاست که به دلایل مختلف نتوانستند به صورت مداوم و متمرکز در رقابت های بین المللی حضور داشته باشند. بنابراین در بحث رقابت، ضعیف بوده و توان لازم را از نظر کیفی و کمی ندارند.

به باور این فعال مالی شرکت های مالی نیز مانند انسان هستند و هر چه خود را کمتر به چالش بکشند، رها و تنبل تر شده و به مرور انگیزه و توان رقابت های سنگین تر را از دست می دهند.

او با بیان این مطلب که شرکت های ایرانی و سوئیسی تا به امروز نتوانستند از فرصتهایی که در اختیار داشتند استفاده کافی ببرند، توضیح داد: شرکت های سوئیسی حتی در دوران اوج فشارهای آمریکا، دفاتر خود را در ایران نبستند؛ چراکه ضمن علاقه به ادامه همکاری ها، شرایط ایران را درک می نمایند و خواهان ادامه همکاری با ایران هستند و در این راستا ایران باید سعی کند نقاط ضعف مالی خود را بپوشاند.

به باور نظام مافی برای موفقیت در حذف نقاط ضعف مالی موجود باید برنامه ریزی دقیقی بر اساس آسیب شناسی هایی که انجام می گیرد، صورت پذیرد. ایران دچار ضعف قوانین تجاری است و با حل آنها و شناسایی بازار سوئیس، سلایق آن و احتیاجمندی های این کشور، می تواند در بازار سوئیس حضور داشته باشد و به آنجا صادرات کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس در ادامه حضور فعالانه اتاق ایران در ارتباط با کشورهای هدف را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: اتاق ایران می تواند با اعزام رایزن بازرگانی و ارتباط با اتاق بین الملل و اتاق کشورهای هدف، نقش سازنده ای در توسعه سطح مناسبات بین المللی کشور داشته باشد. نکته مهم در این بین معرفی درست شرکت های تراز اول ایرانی به طرف های تجاری و سرمایه گذاری در سایر کشورهاست. اینکه بتوانیم توانمندی و امکانات خود را به درستی معرفی کنیم، بسیار مهم و کلیدی است.

مراوده در حوزه تکنولوژی، پیشنهاد نظام مافی در راستای توسعه سطح همکاری های بین ایران و سوئیس بود. به اعتقاد او در بحث با سوئیس، صادرات کالا و روابط سنتی دیگر معنایی ندارد بلکه می توان روی اعزام نیروی انسانی برای همکاری با شرکت های سوئیسی در حوزه فناروی اطلاعات و انتقال تکنولوژی تمرکز کنیم.

نکته دیگری که از منظر رئیس اتاق مشترک ایران و سوئیس مورد توجه نهاده شد توجه شرکت های ایرانی به موضوعاتی چون شیوه رایزنی، برندسازی و بازاریابی بود. بر اساس گفته های این فعال مالی در ارتباط با سوئیس، تفاهم های دولتی منجر به همکاری شرکت های دو کشور نمی گردد. برای این شرکت ها اصلا مهم نیست که دولت سوئیس یک قرارداد طولانی مدت با کشوری منعقد می نماید. شرکت های سوئیسی تنها بر اساس منفعت سهامداران خود تصمیم می گیرند.

نظام مافی گفت: برای ورود به بازارهای رقابتی، قواعد تغییر می نماید و چون سالهاست که شرکت ها و بنگاه های ایرانی از این بازارها دور بودند بدون شک حضور و حفظ بازار برای آنها بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. بنابراین به حمایت هایی از سوی اتاق ها احتیاج دارند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1515

به "شرکت های ایرانی روی بازاریابی و برندسازی متمرکز شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های ایرانی روی بازاریابی و برندسازی متمرکز شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید