نکونام: سپاهان با برترین بازیکنان در کورس قهرمانی واقع شده است، سپاهان و فولاد اعتبار فوتبال ایران هستند

به گزارش تور یونان ارزان، گروه استان ها سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: بعضی از بازیکنان با استفاده از کیفیت فردی شان می توانند نتایج بازی ها تغییر دهند و سپاهان نیز به این موضوع مطلع است و به همین علت سال هاست که برترین بازیکنان ایران را جذب می نماید تا در کورس مدعیان باشد.

نکونام: سپاهان با برترین بازیکنان در کورس قهرمانی واقع شده است، سپاهان و فولاد اعتبار فوتبال ایران هستند

به گزارش خبرنگاران از اصفهان ، جواد نکونام پس از شکست 2 بر یک تیمش برابر سپاهان اصفهان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، در نشست خبری گفت: سپاهان تیم پرمهره و باکیفیتی است و به آنها تبریک می گویم. می دانستیم امروز بازی سختی در پیش داریم و از نظر تاکتیکی از تیمم راضی هستم. سپاهان در خانه و مقابل همه تیم های حاضر در لیگ موقعیت سازی خوبی دارد و ما توانستیم تمام راه های خلق موقعیت سپاهان را ببندیم.

وی توضیح داد: گل های بازی در شرایطی به ثمر رسیدند که تنها همان بازیکن ها می توانستند این توپ ها را تبدیل به گل نمایند، ما موقعیت های مان را به تیر و اوت زدیم اما سپاهان با استفاده از کیفیت بازیکنانش به گل رسید. سپاهان بازیکنانی دارد که می توانند چند بازیکن را دریبل نموده و سخت ترین موقعیت ها را تبدیل به گل کند و این مباحث شرایطی است که قادر به پیش بینی آن نیستیم و بحث بر سر کیفیت فنی و فردی بازیکنان است.

سرمربی تیم فولاد خوزستان توضیح داد: بعضی از بازیکنان با استفاده از کیفیت فردی شان می توانند نتایج بازی ها تغییر دهند و سپاهان نیز به این موضوع مطلع است و به همین علت سال هاست که برترین بازیکنان ایران را جذب می نماید تا در کورس مدعیان باشد. اگر ما بخواهیم با تیم هایی مثل پرسپولیس،استقلال،سپاهان، گل گهر و حتی مس رقابت کنیم، باید بازیکن ستاره داشته باشیم. سپاهان به همراه فولاد برترین آموزشگاه های فوتبال ایران را دارند اما امروز حتی یک بازیکن از آموزشگاه در زمین حاضر نبود. سپاهان سال هاست که برای جذب ستاره ها برنامه ریزی دارد و همواره بازیکنان ستاره لیگ را جذب نموده است.

وی ادامه داد: برای قهرمانی و کسب جام به بازیکن ستاره و بزرگ احتیاج است، نتایج بازی های بزرگ به وسیله بازیکنان بزرگ تغییر می نماید. من از روزی که به فولاد بازگشته ام، کوشش نموده ام تا کیفیت تیم را بهبود ببخشم تا مقابل تیم های مدعی بازی هایی به نمایش بگذاریم که قابل احترام باشد و امروز هم بازی قابل احترامی را به نمایش گذاشتیم و می توانستیم برنده بازی باشیم اما نتیجه را به کیفیت بازیکنان سپاهان واگذار کردیم. وقتی مقابل بازیکنانی مانند نورافکن، رفیعی، ریگی، مغانلو بازی می کنید که هر لحظه می توانند نتیجه بازی را تغییر دهند، باید بسیار کم اشتباه ظاهر شوید و ما امروز روی صحنه های هر دو گل اشتباهات وحشتناکی انجام دادیم و نتوانستیم نتیجه دلخواه را به دست آوریم.

نکونام متذکر شد: ما از یک هفته قبل از بازی تمرینات زیادی انجام دادیم اما متاسفانه امروز دو بازیکن اصلی ما از ترکیب خارج شدند و مجبور شدیم که در ترکیب تیم دو تغییر اساسی اعمال کنیم. ما مجبور شدیم یکی از بازیکنان مان را کامل از فهرست خارج نموده و یکی را هم روی نیمکت بگذاریم تا در صورت احتیاج از او استفاده کنیم. ما امروز کوشش کردیم تا از بازیکنانی که می توانند به شرایط تیم ما یاری نمایند،استفاده کنیم و شرایط را به سود تیم خودمان تغییر دهیم اما متاسفانه روی کیفیت فردی بازیکنان سپاهان آسیب دیدیم و گل هایی خوردیم که فقط از این بازیکنان بر می آمد تا تبدیل به گل گردد.

وی درمورد فعالیت نقل و انتقالاتی تیمش در روزهای آینده گفت: ما کوشش داریم که در نیم فصل بازیکن ستاره جذب کنیم،تیم به بازیکن معمولی احتیاج ندارد،ما بازیکن معمولی داریم. فرشاد احمدزاده که در دو فصل گذشته خیلی به تیم ما یاری نموده بود اما تابستان از فولاد جدا شد، امروز ستاره سپاهان بود و این نشان می دهد که بازیکن باکیفیت می تواند چقدر در فرایند یک تیم موثر باشد. این شرایطی است که در فوتبال ایران حاکم است و اگر ما می خواهیم نتیجه بگیریم،باید بازیکنانی جذب کنیم که در نیم فصل دوم بتوانند به ما یاری نمایند.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به اینکه غیبت شیمبا چه تاثیری روی نتیجه بازی گذاشته،گفت: شیمبا در تیم ما بازیکن موثری است؛ تیم ما با کمبود بازیکن روبه رو است و با غیبت یک بازیکن باید عزا بگیریم. به تعویض های سپاهان نگاه کنید و ببینید چه بازیکنانی بودند، دست ما واقعا خالی است و در این شرایط مجبور شدیم محمدرضا عباسی را از فهرست خارج کنیم چون تب و لرز داشت. حضور یک بازیکن روی عملکرد تیم ما بسیار تاثیرگذار است. متاسفانه دو سال است که فولاد نمی تواند یارگیری کند، اگر سال جاری سپاهان نمی توانست بازیکن بگیرد و 3 مهره موثرش را از دست می داد،چه اتفاقی می افتاد؟ ما در این مدت 6 بازیکن از دست دادیم که 4 تن از آنها بازیکن اصلی تیم بودند.

وی ادامه داد: از سپاهان محبی، احتیاجمند و حاج صفی جدا شدند، اگر این تیم بازیکن نمی گرفت چه اتفاقی رخ می داد؟ کجای جدول قرار داشت؟ برای نتیجه گیری به ابزار لازم احتیاج است.

نکونام توضیح داد: بازیکنانی مرتکب اشتباه فردی می شوند که از نظر کیفیتی در زمین تفاوت ها را رقم می زنند. ما هفته گذشته دقیقا مشابه به امروز گل خوردیم و امروز هم بازیکن من علی رغم تمریناتی که انجام دادیم، همان اشتباه را مرتکب شد. بازیکن من در دقیقه 90 ضربه کرنر را مستقیم به اوت می فرستد. ما در 30 دقیقه پایانی بازی سپاهان را تحت فشار قرارداده بودیم و سپاهانی ها وقت تلف می کردند. البته من به مساله اعتراضی ندارم و فقط آن را عنوان می کنم. فصل گذشته سپاهان به اتلاف وقت ما اعتراض داشت اما سپاهانی ها هم وقتی جلو می افتند، وقت تلف می نمایند و این جزئی از فوتبال ایران است. تیمی که جلو است وقت تلف می نماید و تیمی که عقب است، می خواهد بازی جریان داشته باشد،اما کیفیت فردی بازیکنان هم بسیار موثر است.

سرمربی فولاد خوزستان توضیح داد: سپاهان و فولاد اعتبار فوتبال ایران هستند چون توانسته اند مجوز حرفه ای را دریافت نمایند که کمتر باشگاهی می تواند آن را به دست آورد. تمام باشگاه ها باید از زیرساخت های سپاهان و فولاد الگو بگیرند تا به شرایط حرفه ای برسند. باشگاه هایی که برای تیم ها و ورزشگاه هایشان هزینه می نمایند، قابل احترام هستند و فولاد تیمی قابل احترام است چون مجوزی را به دست آورده که بسیاری از باشگاه ها نمی توانند دریافت نمایند.

170، س

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2078

به "نکونام: سپاهان با برترین بازیکنان در کورس قهرمانی واقع شده است، سپاهان و فولاد اعتبار فوتبال ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: سپاهان با برترین بازیکنان در کورس قهرمانی واقع شده است، سپاهان و فولاد اعتبار فوتبال ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید