کانادا از توافق کاهش فراوری اوپک استقبال کرد

به گزارش تور یونان ارزان، کانادا با استقبال از توافق کاهش فراوری اوپک پلاس خاطرنشان کرد که این توافق سبب اطمینان از قیمت ها می گردد.

کانادا از توافق کاهش فراوری اوپک استقبال کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اتاوا، دولت کانادا روز یکشنبه (24 فروردین ماه)، به طور رسمی از توافق تاریخی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت استقبال و گفت اوتاوا متعهد به ثبات بازار نفت و شرایط مالی است.

سیمون اورگان، وزیر منابع طبیعی کانادا در بیانیه ای گفت: اتفاق خوبی است. ما از هر خبری که سبب ایجاد ثبات در بازارهای دنیای نفت گردد، استقبال می کنیم.

وی اظهار کرد: دولت فدرال نگران بی ثباتی قیمت نفت است.

کانادا چهارمین فراوریکننده نفت دنیا در ماه فوریه روزانه 4 میلیون و 900 هزار بشکه نفت فراوری کرد.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق العاده خود به وسیله وبینار خاتمه پس از پذیرفتن گزینه کاهش فراوری روزانه 100 هزار بشکه ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش فراوری روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه ای در ماه های مه و ژوئن به توافق نظر رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه فراوری برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال 2018 میلادی مشخص شد، در حالی که مبنای محاسبه فراوری برای روسیه و عربستان روزانه 11 میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش فراوری که قرار است از یکم ماه مه سال 2020 میلادی (12 اردیبهشت ماه 99) اجرایی گردد، مستثنا هستند.

مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش فراوری در نهمین نشست فوق العاده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (21 فروردین ماه) بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه 100 هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه 300 هزار بشکه از فراوری خود می کاهد) فراوری خود را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 935

به "کانادا از توافق کاهش فراوری اوپک استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا از توافق کاهش فراوری اوپک استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید